zaterdag 10 september 2011

Dag 07 – Disney Cruise Line – Castaway Cay

Vandaag worden we weer gewekt door de wekker. Vandaag gaan we naar het strand op het Disney eiland Castaway Cay. Hier hebben Albert en ik een fiets gehuurd voor een uurtje. We gaan even over het eiland fietsen om mooie foto’s te maken. Greet gaat lekker op het strand liggen. Maar voordat het zover is gaan we eerst nog even lekker ontbijten met toast, zalm, wafels, chocolade croissants en allemaal andere lekkere dingen.

IMG_0675 IMG_0676

Dan verlaten we het schip en lopen naar de plek waar het trammetje stopt om passagiers naar het strand te brengen. Hier stappen we in. Als het treintje stopt, stappen we uit en gaan nog even met Mickey Mouse en Pluto op de foto. We lopen verder door de winkel en gaan dan naar het strand.

Hier zoeken we een plekje waar ook wat schaduw is. Het is vreselijk warm en als we gesetteld zijn, gaan Albert en ik onze fiets halen. We fietsen een rondje van 5 km en stoppen onderweg regelmatig om foto’s te maken, een slokje water te nemen en de uitkijktoren te beklimmen.

IMG_0709 IMG_0713

IMG_0710 IMG_3551

IMG_0728 IMG_0727

Als we weer terug zijn bij het beginpunt leveren we de fietsen weer in en lopen naar Greet, die op het strand ligt. We kleden ons om en gaan dan de zee in (Albert en ik). Aan het begin van de zee, zwemmen klein en grotere doorzichtige visjes. Erg leuk om te zien, maar moeilijk om een foto van te maken. We dobberen wat in de zee en gaan er na een half uur of zo weer uit.

IMG_0765 IMG_3562

Dan is het tijd om wat te gaan eten. We halen een burger met wat te drinken en lopen dan weer terug naar de stoelen. Daar gaan we lekker smikkelen. Na het eten verlaten we het strand en gaan weer terug naar het schip. We nemen gelijk de lift naar deck 11, waar Albert en ik nog even in de Aquaduck gaan. Dit is de glijbaan op het schip. Erg leuk om te doen. We waren bijna droog, maar door deze glijbaan weer helemaal nat.

Hierna gaan we weer naar de kamer om te douchen en uit te rusten. Dan worden de koffers vast ingepakt, zodat alleen de kleding van de formal night er nog in hoeft en dan op de gang kan worden gezet. Als dit klaar is, kunnen we ons al bijna om gaan kleden voor de formal night. Op het moment dat Albert en ik ons omgekleed hebben, horen we vlak bij het schip een helikopter. Deze is van de Coast Guard en gaat op het eiland landen.

IMG_0788 IMG_0794

Even later, stapt er iemand uit de helikopter en rent naar het schip toe. Niet lang daarna komt er een brancard met acht man naar buiten en die gaat naar de helikopter, waar de persoon wordt in getild. Even later komt er nog een brancard en daarna stijgt de helikopter weer op.

IMG_0795 IMG_0797 IMG_0800

Wij verlaten de stateroom en gaan naar Animator Pallet, waar we onze maaltijd gaan nuttigen. Constantin wijst ons de tafel en verteld dat de personen in de helikopter vrienden van hem zijn en in het restaurant Remy werken. De personen worden eerst naar Nassau gebracht en als het beter met ze gaat, gaan ze naar Orlando terug.

Wij krijgen gelijk al ons voorgerecht want dat had hij gisteren al beloofd. We zouden weer tomatensoep krijgen. Daarna kwam de kaart en bestelden we alle drie weer hetzelfde. Dit keer namen we hele malse biefstuk. Als dessert namen we weer ijs. Vandaag is ook de laatste avond op de Disney Dream, dus moesten we de envelopjes met tips uitdelen aan de servers en host. We hadden er weer iets meer in gedaan, dan staat aangegeven, want we zijn weer vreselijk verwend en dat mogen we best laten blijken vinden wij.

IMG_0813 IMG_0822 IMG_0826 IMG_0833

We lopen nog even over het schip en maken diverse foto’s van alles wat we zien. We hadden vanmiddag de show Believe al op de tv gezien, maar deze was nog bezig toen ik even in de zaal ging kijken, dus ook daar werden nog een paar foto’s genomen. Ook haalden we de foto’s van de afgelopen dagen die van ons gemaakt zijn nog even op (tegen betaling uiteraard) en daarna gingen we wachten tot Mickey en zijn vrienden nog even langs kwamen voor de See you real soon party.

IMG_1720 IMG_1717

Ondertussen waren de koffers al van de gang gehaald en zien we deze morgen aan wal pas weer terug. Dus als we weer terug komen in de stateroom, hebben we alleen nog wat handbagage. Dit alles wordt netjes klaar gelegd, zodat het morgen in de trolley kan. Dan werk ik de blog nog even bij en ga dan ook maar lekker slapen. Morgen hebben we een vroeg ontbijt, want we moeten al om half zeven eten. Maar gelukkig zorgt Mario dat er sterke koffie en hot chocolate is.

1. Jullie hebben het heerlijk, schrikken zo,n heli gelukkig gaat bij jullie alles goed. Nog heeeeeel veel plezier bedankt ook weer voor de leuke foto's

2. Jullie zijn al ervaren cruisers zo te lezen. Wat een luxe allemaal, dit lijkt me heel leuk om te doen. Ga hier toch eens wat info over opzoeken. Mocht je tips hebben waar ik het beste kan boeken dan hoor ik het graag van je.
    Have Fun!!
    Saskia

3. Wat ziet het er allemaal gezellig en lekker uit zeg.
    Heel veel plezier nog.

4. Wat een mooie cruise hebben jullie gehad. Prachtig hoor. Ik krijg er echt meer zin in.

Nog een fijne tijd toegewenst.

5. Wat ziet die glijbaan er leuk uit zeg!
    Wat een super tijd hebben jullie gehad.

6. Wat moeten jullie genoten hebben tijdens de cruise !
    En nog sportief gedaan ook, heerlijk stukje fietsen.