zondag 4 september 2011

Dag 01 - Eindelijk onderweg

Vandaag is het dan eindelijk zover. De vakantie is begonnen. We hebben er lang op moeten wachten, maar vandaag is de dag. We staan vroeg op en zetten de koffers in de auto. Dan kunnen op weg naar Schiphol. Het is zondag, dus last van files hebben we niet.

We rijden in één keer naar Schiphol, waar we de auto parkeren op P3. We gaan met de bus naar de vertrekhal en checken daar in. De koffers wegen nog niet zoveel, dus daar zijn geen problemen. Als dat geregeld is, gaan we door de douane, wat uiteraard ook geen problemen oplevert. Nu eerst even een eerste toiletstop en dan lekker iets eten (met een lege maag kan je niet reizen) bij Bread. Hier nemen Albert en Greet een lekker broodje met kaas en sla en ik neem een lekkere kaastosti. Natuurlijk nemen we er ook koffie en cola bij.

IMG_0072Na het eten kunnen we er weer even tegen en lopen via de lopende band naar de Gate (G5). Hier moeten we nog even wachten en maken ondertussen nog wat foto’s. Dan kunnen we in de rij voor het gebruikelijke gesprekje over wie de koffers heeft ingepakt enz. enz. We mogen doorlopen en worden nog even goed gecheckt door de bodyscan. We krijgen allemaal een groen scherm met ok erin.

IMG_0077 IMG_0079

Dan gaan we nog even zitten voordat we kunnen gaan boarden. We konden vrij snel na de business class instappen omdat Greet niet zo snel loopt. Eenmaal in het vliegtuig namen we plaats op stoel 23 A-B-C.

Al snel vertrok het vliegtuig zonder vertragingen. Zodra we in de lucht waren ging ik The Pirates of the Caribbean 4 kijken (had hem al gezien, maar blijft een goeie film) Albert en Greet deden nog even de oogjes dicht. Na een half uurtje komen ze langs met drinken en nemen we allemaal wat tegen de droge monden. Buiten schijnt de zon behoorlijk aan onze kant, dus de luiken gaan al snel dicht.

Dan is er Chicken or Beef, maar zoals we al hadden verwacht vonden we het allemaal niet echt lekker. Ik kijk ondertussen nog drie films (Night at the museum 2, Little miss sunshine en Bolt. Als Bolt afgelopen is, gaan we de landing starten en zien we al snel de skyline van New York. Niet lang daarna zien we het vrijheidsbeeld en de bekende bruggen. Als we de bijna bij de landingsbaan zijn, komen we ook nog even langs Ikea. Dan staan we aan de grond en taxiën naar de gate.

IMG_0092 IMG_0097 IMG_0104Zodra we het vliegtuig uit mogen, wordt er aan Greet gevraagd of ze in een rolstoel wil. Dit gebeurt en we mogen overal de kortste rij in. We nemen het treintje van B naar C en zien onderweg nog drie helikopters. We krijgen te horen dat in de middelste helikopter Barack Obama zit. Bij de poortjescontrole ben ik weer aan de beurt door de beugels in mijn bh. Ik ga even aan de kant en leg uit wat het is. Dit wordt nog even gecheckt en dan mogen we door. We mogen in een elektrische wagen, die ons naar de gate brengt. Dit gaat allemaal lekker snel en scheelt een heel stuk lopen.

IMG_0106 IMG_0107

Daar moeten we nog even een uurtje wachten tot we weer mogen boarden om naar Orlando te vliegen. Opeens zagen we dat we toch naar een gate aan de andere kant van het vliegveld moesten, dus dat was even een wandeling. We konden eigenlijk gelijk boarden en vonden snel onze plek in het vliegtuig. Deze vlucht was het vliegtuig erg heet, dus was de lol er gauw af. Was blij dat we waren. De koffers waren er ook snel en ook de auto bij Alamo was zo geregeld. Het werd een zwarte Mazda 5.

We rijden vanaf het vliegveld naar ons hotel op de Palm Parkway. Hier hebben we snel onze kamer en brengen de koffers er naar toe. Dan stappen we weer in de auto en rijden naar de Burger King (Albert’s verzoek) Hier halen we wat te eten en gaan daarna door naar de Wal-Mart voor de eerste boodschapjes. Dit duurt evengoed nog even een ruim uur.

Dan stappen we weer in de auto en rijden terug naar het hotel. Daar worden de spullen opgeborgen en duiken we de bedjes in. (nadat ik eerst de blog nog even had bijgewerkt).

Morgen lekker shoppen, want het is Labor Day.

1. Mooi jullie zijn er. De vliegreis verliep vlotjes.
    Nu lekker genieten en het begint al goed met shoppen!
    Heel veel plezier
    Groetjes
    Anita

2. Lekker, jullie zijn er en de vakantie en het genieten kan beginnen. We lezen graag mee....
    Have Fun !!
    Saskia

3. Wat een lekker uitgebreid verslag.
    Het genieten kan beginnen.
    Have fun!

4. Nou de kop is er af. We wensen jullie heel veel plezier en gaan jullie dagelijks volgen. Have fun! Familie staalstra

5. zo, de reis zit erop en de vakantie kan beginnen. Het was weer een lange dag. Jammer dat Greetje nog zp'n last van haar knie heeft. Maar...elk nadeel heeft z'n voordeel.
    Jullie zijn nu lekker aan het shoppen en ik moet zo weer terug naar het Haga voor een vergadering.
    Have fun
    x

6. Ineens zitten jullie er, ohw wat lekker, nou geniet ervan, wij lezen stikjaloers mee ;-)

7. He, de reis verliep gesmeerd en jullie zijn in het heerlijke Florida. Geniet ervan.

8. Een heenreis zonder problemen. Het begin van een mooie vakantie.