donderdag 8 september 2011

Dag 05 – Disney Cruise Line

Vandaag gaan we met twee koffers en één bagagekoffer naar Port Canaveral. Maar eerst nog even een goed ontbijtje voor we vertrekken. We hebben allemaal een yoghurt, cornflakes en wat te drinken. Dan gaan de koffers in de auto en kunnen we vertrekken. Omdat we verkeerd reden, doen we er veel langer over en komen we om half twaalf pas bij het schip aan. Zodra we bij de haven zijn vliegen de OOOHS en WAUWS door de auto. De Disney Dream is veel groter dan de Magic en de Wonder. Dit ziet er echt geweldig uit.

We rijden langs het schip naar de parkeergarage en parkeren de auto. De koffers gaan eruit en dan lopen we naar de overkant, waar we de koffers af geven (die zien we pas weer in de stateroom) en de terminal inlopen. Eerst gaan we door een poortje en ook de koffer gaat door de x-ray. We gaan met de roltrap naar boven en worden gewezen waar we moeten inchecken. (dat wisten we inmiddels al na 3x) Maar goed, we luisteren braaf en gaan in de rij.

Na het inchecken krijgen we een lanyard van de Castaway Club en kunnen gelijk boarden. Voordat we aan boord gaan, gaan we eerst nog even op de foto (dan hebben we zeker bewijs) Aan boord noemen ze onze naam en krijgen we een luid applaus van de cast members. Echt geweldig is dit. Je voelt je echt een beroemdheid. We krijgen een kleine introductie en lopen dan naar de lift om naar deck11 naar het restaurant te gaan voor een heerlijk lunch.

IMG_0212 IMG_0211

We nemen een lekker bordje eten met wat we lekker vinden en we voelen ons hier weer helemaal thuis. Wat is het toch geweldig hier. Om half twee kunnen we in onze stateroom en nu zijn we dan echt thuis. We bekijken de stateroom en maken wat foto’s, ook op het balkon. We hebben een lekkere grote balkon, bijna aan de achterkant van het deck.

IMG_0220 IMG_0224

IMG_0229  IMG_0228

We bekijken ons cadeau wat op het bed staat (dit omdat we castaway club members zijn). Het is een strandtas met twee pennen, twee crisped rice sandalen, sleutelhanger en twee drinkbekers. Altijd leuk om te krijgen. Dit alles wordt verdeeld en netjes opgeborgen.

Om tien voor drie staan de koffers voor de stateroom en die halen we naar binnen. We pakken ze uit en hangen de kleren in de kast. Dan is het wachten tot de safety drill, die heel anders verloopt dan de voorgaande jaren. Vroeger moest je met je reddingsvest aan naar het deck lopen en daar stond je dan in de bloedhete zon te wachten tot je weer weg mocht. Nu moesten we naar deck 4, daar kregen we uitgelegd wat je moet doen in geval van nood. Maar dan zonder reddingsvest aan.

Als dit eindelijk voorbij is, gaan we naar deck 11 waar we de sail away party gaan bekijken. Dit is show op een podium waar Mickey met zijn vrienden feest vieren voor de afvaart. Dit is altijd wel leuk om te zien.

IMG_0234 IMG_0235

IMG_0250 IMG_0266

IMG_0263 IMG_0246

Na deze show gaan we terug naar onze stateroom om ons om te kleden voor het diner. Vandaag eten we in Enchanted Garden op deck 2. We hebben de eerste tijd gekozen, zodat het beter uitkwam met de activiteiten op het schip. (of we er nu wel of niet naar toe gaan). Bij het restaurant aangekomen, krijgen we een tafel voor vier (nr. 26). Dit is ook wat we gevraagd hadden, dus hier zijn we erg blij mee. We gaan zitten en krijgen gelijk de kaart,

IMG_0299 IMG_0312

We worden bediend door Constantin uit Roemenië en Mo uit Zuid-Afrika. Onze Head server Mario komt uit Slovenië. Als hoofdgerecht nemen we alle drie tomatensoep. Voor het hoofdgerecht heeft Albert een steak, Greet neemt kip en ik ga voor de zalm. Het dessert nemen we weer hetzelfde, bananen in rum met ijs en slagroom. We hebben heerlijk gegeten en zijn goed geëntertaind door Constantin met diverse trucjes.

IMG_0316 IMG_0317 IMG_0318

IMG_0320 IMG_0322

Na het eten, verlaten we het restaurant en gaan nog even in de winkels kijken. Ik zie hier een Pluto die ik nog niet heb en deze wordt natuurlijk aangeschaft. Dan gaan we terug naar de stateroom, waar Greet zich omkleed en in bed gaat liggen. Eerst moet ze nog wel even de zwaan van het bed halen. Albert en ik gaan nog even kijken bij de foto’s op deck 4 en gaan dan naar boven om wat te drinken te halen. Hier zien we dat het ijs ook nog open is, dus gaan we eerst even terug naar de stateroom om de koffie en warme choco op te drinken en dan gaan we nog even terug naar deck 11 voor een lekker ijsje.

We vinden het wel weer mooi geweest voor vandaag en blijven na het ijsje in de stateroom, waar ik de blog bijwerk en we nog even wat tv kijken. Als de blog erop staat, duik ik ook mijn bedje in om lekker te gaan slapen op de deining van de golven.

Morgen meren we aan op Nassau, waar we ‘s middags een excursie hebben.

1. Eigenlijk moeten we dit niet lezen want we gaan over 2 weken. Maar leuke room. Welke stateroomnummer hebben jullie?

2. Geweldige stateroom hebben jullie met een mooi balkon !
    Wordt weer genieten de komende dagen.

3. Dat is geen balkon, maar gewoon een heel terras!