vrijdag 9 september 2011

Dag 06 – Disney Cruise Line - Nassau

Na een nachtje varen, worden we vanmorgen wakker gemaakt door onze wekker.Om acht uur staan we op, en gaan nadat we ons aangekleed hebben op het balkon staan, zodat we het schip naar het eiland kunnen zien varen. Dat vinden we altijd een mooi gezicht. We zien al die gekleurde huisjes van Nassau en genieten zichtbaar.

IMG_0368 IMG_0376

IMG_0387 IMG_0389

Als we bijna vast liggen met het schip, verlaten we de stateroom om te gaan eten op deck 11. Hier pakken we ieder wat we hebben willen en gaan aan een tafeltje zitten. We zitten allemaal weer lekker te smikkelen.

IMG_0392 IMG_0393

Als we de broodjes en wafels op hebben, gaan we ook nog even yoghurt en fruit halen, en dan kunnen we er wel weer een tijdje tegen aan. De bordjes zijn leeg en worden van tafel gehaald en op dat moment zien we nog een reddingsboot van de Dream voorbij varen.

We hebben geen haast om van het schip af te komen, want onze excursie is vanmiddag pas. We gaan met een bus (met airco) naar een kleine dierentuin en rijden daarna nog over het eiland en naar een fort. Het is een tour van 2,5-3 uur.

Eerst moeten we ons melden op deck 4, waar we een kleine briefing krijgen en in één ploeg van het schip af gaan. We worden naar de bus gebracht en stappen in.

IMG_1511 IMG_1513

Als we bij de bus zijn aangekomen, worden we in twee ploegen verdeeld, want de ploeg is te groot voor één bus. Nu rijden we met twee bussen achter elkaar aan naar de dierentuin op Nassau. Zodra we er zijn, stappen we uit en krijgen we te horen dat we met het kaartje wat we nog hebben een gratis drankje kunnen halen in de dierentuin. We gaan naar de ingang en krijgen een uur de tijd om alles te bekijken.

IMG_1541 IMG_1547

IMG_1543 IMG_1558

IMG_1589 IMG_1613

Na een klein uurtje gaan we nog even kijken naar de flamingo mars die ze hier hebben. Er komt een hele groep flamingo achter een man in uniform aan en die doen precies wat hij zegt. Erg grappig om te zien. Na deze show is het uur voorbij en gaan we weer terug naar de bus.

Als iedereen weer in de bus zit, rijden we verder en zien we nog wat van de omgeving. We nemen smalle straatjes en de chauffeur verteld ondertussen wat we zien onderweg.

IMG_0436 IMG_0435

IMG_0417 IMG_0429

Dan rijden we naar Fort Fincastle. Daar mogen we de bus weer verlaten om in het Fort te gaan kijken. Albert en ik gaan dit maar even doen, en betalen één dollar om naar binnen te mogen. We maken een aantal foto’s en zijn eigenlijk zo klein. Dit is een heel klein Fort. We kijken nog wat rond en gaan dan weer terug in de bus.

IMG_0446  IMG_0449

Dan gaan we weer in de bus om naar Queen’s Staircase te rijden. Hier stappen we weer uit en lopen de beroemde trap naar beneden. Greet blijft in de bus zitten en rijdt met de chauffeur naar de onderkant van de trap.

IMG_0473 IMG_0479

Daar stappen we weer en worden weer terug naar de Disney Dream gebracht. We laten onze paspoorten en key to the world card zien en mogen doorlopen naar het schip. We maken nog even wat foto’s en gaan aan boord.

IMG_0498 IMG_0497 IMG_0495

We nemen de lift naar deck 5 en rusten even uit voor we gaan eten. Om half zes kleden we ons om en gaan naar deck 3, waar we gaan eten in Royal Palace. Vandaag is het Pirate night. We nemen weer wat we lekker vinden en beginnen met dezelfde soep als gisteren, tomatensoep. Dit wordt speciaal voor ons uit het restaurant op deck 2 gehaald. Daarna eten Albert en ik zalm en Greet gaat voor de kip. Constantin nam nog een vierde bord voor ons mee, met een rib met lamsvlees erop. Dit konden we dan even proeven.

IMG_0508 IMG_0509 IMG_0510

Als dessert namen we weer ijs en ook hier kwam weer een vierde bordje bij. Dit keer met twee soufflés met roomsaus. Ook dit was weer een aanbeveling die we konden proeven.

IMG_0511 IMG_0512

Na het diner gingen we nog even met z’n allen op de foto. Deze werd gemaakt door een server van andere tafels, anders konden we niet met z’n zessen tegelijk op de foto.

Toen was het tijd om afscheid te nemen. Dit doen we dagelijks met wat nieuwe Nederlandse woordjes. Dit vinden ze alle drie erg leuk. We gaan gelijk naar deck 11 voor de Pirate show met Mickey en zijn vrienden. We staan lekker vooraan dus kunnen het goed zien. Tijdens deze show neemt Kapitein Haak het schip over, maar Mickey steekt hier een stokje voor.

IMG_0543 IMG_0552

IMG_0577 IMG_0578

Na deze show lopen Albert en ik even terug naar onze stateroom om ons om te kleden. Greet blijft op deck 11 naar de Muppets kijken. Als we terug komen kijken wij ook naar deze film. Na de film begint gelijk het vuurwerk.

IMG_0614 IMG_0613

IMG_0619 IMG_0625

Het vuurwerk wordt gelijk gevolgd door een andere show met Pirates en als klapper komt ook Jack Sparrow nog even langs. Hij komt van boven aan een touw naar beneden.

IMG_0627 IMG_0630

IMG_0638 IMG_0655

Na deze show is het disco, maar dan verlaten wij het strijdtoneel en gaan nog even wat fruit eten in het restaurant. Hier kon je trouwens ook nog een Turkey leg en diverse andere etenswaren halen. Wij hielden het bij wat fruit, één gebakje en tot slot een mint/chocolate ijsje.

IMG_0656 IMG_0657 IMG_0658

Na dit alles gaan we terug naar onze stateroom en zoeken onze mandjes op. Ik werk eerst de blog nog even bij en zet deze klaar voor als ik terug ben in “ons” huis. Ondertussen kijk ik nog even naar de Villains show op tv. Deze was vandaag in het theater, maar daar hadden we geen tijd voor. Het blijft toch ook maar keuzes maken in de vakantie. (geeft niet, een dag duurt 24 uur en dan slaap ik maar wat korter. Kan morgen op het strand ook nog slapen)

Morgen zijn we op Castaway Cay, het privé eiland van Disney.

1. Prachtig prachtig... wat leuk dat bezoek aan de dierentuin!

2. Wat een leuke dag weer en oooh dat heerlijke eten. Mint chocolate ijs hebben ze lees ik mjam mjam mjam.

3. Wat ziet alles er mooi en verzorgd uit zeg, ik krijg spontaan water in mijn mond bij het zien van die toetjes!

4. Wat heeft Disney dat toch allemaal super voor elkaar, geweldige dag weer. Zie ik nu ijs met verse aardbeitjes ... ;-) ?